RSS

Adventureland (2009)

21 Kwi

Styczeń był dla mnie wyjątkowo bezsennym miesiącem.. Jako że przez poprzedni rok nie poświęciłam zbyt wiele czasu na oglądanie filmów, postanowiłam nieco nadrobić zaległości. Parę razy nawet wybrałam się do kina ;D Było tego tyle, że nie jestem w stanie napisać o wszystkim w jednej notce, choć nie mam oczywiście zamiaru recenzować siląc się na profesjonalizm. Zacznijmy, więc od tak zwanych filmów młodzieżowych, czyli tego, co Bogu dziękować, już mnie nie dotyczy 😉

Adventureland

Powód: 1. Chciałam sprawdzić czy Kristen Stewart potrafi grać jedynie jak worek ziemniaków czy też jest to efekt Twilight. 2. Bill Hader.
Opis: Lata 80te. Z powodu problemów finansowych rodziców, James jest zmuszony podjąć wakacyjną prace, jeśli chce spełnić swoje marzenie, jakim jest studiowanie w Nowym Jorku. Odnajduje swoje miejsce w wesołym miasteczku, które wbrew pozorom wcale nie jest takie wesołe dla jego pracowników. Choć nawiązuje tam nowe znajomości a także przyjdzie mu przeżyć poważne zauroczenie 😉 praca tam daje mu życiowe lekcje i nauczki.
Diagnoza: Pozytywne zaskoczenie. Po pierwsze Stewart gra tu całkiem nieźle (w porównaniu z Twikiczem). Po drugie i chyba najważniejsze nie jest to typowa płytka amerykańska historyjka o problemach związanych z dojrzewaniem i pojawieniem się włosów na różnych ciekawych częściach ciała oraz chęci przelecenia czegokolwiek, co ma dwie nogi i da się na to patrzeć. Spodziewałam się czegoś albo głupiego albo zbyt „artystycznego”. Tymczasem dostałam całkiem porządne kino. Nie należy się sugerować tym, iż jest to film stworzony przez tych samych ludzi, co Superbad gdyż tamten film nijak się ma do tego. Jedynym podobieństwem może być to, iż oba filmy nie są komercyjne. Do tego traktują o pewnym okresie życia i nic poza tym. Nie jest to film łatwy, ale i też nie należy do przesadnie artystycznych, co mocno mu się chwali. Brak w nim oczywistych przesłań i nie podchodzi pod stricte rozrywkowe kino. Mimo to warto obejrzeć, ja nie żałuje. Ogromniasta panda rox 😉 Film nie dla każdego.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 21/04/2010 w + Obejrzane, - Dramat, - Komedia

 

Tagi: ,

Skomentuj

