RSS

Stephenie Meyer – Eclipse

21 Kwi


Diagnoza: Trzeci tom sagi jest przyjemnym powiewem normalności, jaki dane było zaznać po drugim tomie, jeśli czytało się je jednym ciągiem. Bella staje przed trudnym wyborem między miłością swego życia Edwardem, a swoim przyjacielem Jacobem. Oczywiście jak to na nastolatkę przystało, sama nie jest do końca pewna swoich uczuć i najchętniej to nie podejmowałaby żadnych decyzji. Jednak wszystko to staje się jeszcze trudniejsze, kiedy wampirzyca Victoria postanawia skierować przeciw Belli całą armię nowo zrodzonych wampirów w akcie zemsty za zniszczenie jej towarzysza James’a. Wbrew samej sobie, mocno zaczytałam się w ten tom. Wbrew, dlatego że znów mamy tu przesyt emocji i iście zwierzęcą walkę o względy Belli ze strony Jacoba. Równoważą to jednak wampirze smaczki i dość wciągająca akcja. Pominę komentarz na temat końcówki gdyż zupełnie mi się nie podobała. Byłam w stanie przewidzieć ją od samego początku a zachowanie Edwarda było, co najmniej żałosne. W zasadzie to nic nie zrobił tylko sobie zwyczajnie czekał, tak jakby wysilenie się i okazanie, choć odrobiny męskości wykraczało poza jego obszar nadprzyrodzonych umiejętności 😉
Plus: Bardzo spodobał mi się wątek sfory. Pisanie o wampirach nie jest wielką sztuką biorąc pod uwagę jak wiele świetnych książek o tej tematyce powstało. Jednak umieszczenie zarówno wilkołaków jak i wampirów w jednej książce było ciekawym zagraniem. Przyznam, że o wiele bardziej wciągnął mnie ich wątek niż rodziny Cullenów. I oczywiście nie mogłabym zapomnieć o scenie w namiocie… Rozśmieszyła mnie do łez 😉 Wiem, że nie taki był cel autorki, ale ja naprawdę nieźle się na niej uśmiałam – chętnie zobaczę tą scenę w ekranizacji ;D
Ocena: 3/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 21/04/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
