RSS

J. K. Rowling – Harry Potter and the Chamber of Secrets

23 Kwi

Diagnoza: W tym tomie Harry jest już nieco bardziej zorientowany w zasadach, jakie rządzą magicznym światem. Mimo to fabuła niewiele odbiega od tomu pierwszego. Znów w wyniku ciekawości wplątuje się w problemy, które wydają się chodzić za nim nie parami a grupami 😉 Mimo iż bohaterowie nie zmienili się od pierwszej części (choć doszło trochę nowych), całość pochłania się równie szybko jak i część pierwszą. Tym razem mamy nieco więcej intrygi i naprawdę trzymającej w napięciu akcji. Sporo czasu zajęło mi zastanawianie się któż jest dziedzicem Slytherina 😉 Śmiesznie mi się obserwowało podejście Rona do młodszej o zaledwie rok Ginny, bo też miałam okazje być w tej samej szkole, co starszy brat ;P Cała przygoda powolutku zaczyna nabierać rumieńców i co najważniejsze autorka tak bardzo pobudza naszą ciekawość, że pragniemy więcej. Najbardziej w tej części spodobała mi się postać Zgredka 😉 on naprawdę tylko chciał pomóc… ;D
Plus: Spodobało mi się to, że Rowling opisała niekompetentnego nauczyciela. Takich to ci u nas dostatek.. Pamiętam czasy mojej podstawówkowej edukacji, kiedy to pani czytała notatki przygotowane dziesięć lat wcześniej i zazwyczaj nie znała odpowiedzi na pytania wykraczające poza owe notatki 😉 Wprowadzenie tematu skrzatów domowych zapewne miało pokazać w zamaskowany sposób, że ktoś po dzieciach sprząta, zmywa i ceruje (ta magiczna istota nazywa się Mama ;D) i wypadałoby to docenić 😉 Ja osobiście zamarzyłam o takim skrzacie… bo kto by takiego nie chciał? ;P
Ocena: 4/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 23/04/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
