RSS

J. K. Rowling – Harry Potter and the Deathly Hallows

23 Kwi

Diagnoza: Przyznaje, że ostatnia część była dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Kiedy już zaczęłam czytać ten tom, nie umiałam przestać. Poświęciłam na to dwa dni z małymi przerwami na jedzenie. Po części, dlatego że od samego początku akcja jedzie na najwyższej prędkości po to by nie zwolnić ani na chwilę. Emocje temu towarzyszące wcale nie należą do łatwych. Wielokrotnie łapałam się na tym, że mam gęsią skórkę 😉 Sama idea wojny, ukrywania „nieczystych” i likwidacji każdego, kto odstaje od nowej władzy, nie jest niczym, na co autorka wpadłaby sama. Starszemu czytelnikowi boleśnie przypomni to opowieści jego dziadków o tym jak sami ukrywali się w lasach by nikt nie wiedział, że pomagają polskim żołnierzom. Tym bardziej potraktowałam ten tom emocjonalnie i jestem w wielkim podziwie, że pani Rowling odważyła się pokazać te straszne realia w taki sposób by do młodszych czytelników dotarło jak realne jest takie zagrożenie. Jak niewiele trzeba by ktoś zły dorwał się do władzy i nakłaniał innych do rzeczy, których być może nie chcieli robić, ale robili, ze strachu. Do tego okoliczności wymuszają na trójce naszych bohaterów mocno dojrzałych zachowań, którym nie do końca są w stanie podołać, ale czy mają inne wyjście? Chyba dawno nie czytałam nic, co wywołałoby we mnie tak wiele emocji i sprawiło abym do samego końca nerwowo gryzła paznokcie walcząc z samą sobą o to by nie zajrzeć na ostatnią stronę 😉
Plus: W tym tomie sporo można dowiedzieć się o przeszłości… Historia młodości Dumbledora wstrząsnęła mną do głębi i jestem za to wdzięczna autorce. Nie ma ludzi nieskazitelnie czystych.. a nawet, jeśli urodzi się taki jeden na milion to raczej nie garnie się do tego by przewodzić innym. Tajemnica Snape’a wycisnęła mi łzy z oczu.. Pamiętam, że bardzo to przeżyłam i mogłam sobie spokojnie powiedzieć, iż zawsze wiedziałam, że… 😉 Do tego ostateczna walka i zmiany, jakie zachodziły w każdym z biegiem czasu. Słowem nie zawiodłam się i pewnie jeszcze nie raz sięgnę po tą serie 😉
Ocena: 5/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 23/04/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
