RSS

J. K. Rowling – Harry Potter and the Half-Blood Prince

23 Kwi

Diagnoza: Szósta część przygód Harryego jest owiana wyjątkowo mroczną atmosferą. Moje pierwsze podejście do niej nie było zbyt udane, dlatego też cieszę się, że sięgnęłam po nią po raz drugi. Voldemort wytacza wojnę magicznemu światu po raz drugi. Tym razem jego przeciwnicy wydają się być przygotowani, co nie znaczy, że są w stanie zwyciężyć. Tajemnice olbrzymiej mocy Voldemorta stara się zgłębić Dumbledore, tym razem wtajemniczając we wszystko Harryego. Wreszcie możemy poznać historię Toma Riddle’a i dowiedzieć się jak doszło do tego, kim się stał. Czytając ten tom po raz pierwszy odniosłam wrażenie, że postać Harryego zeszła tu na drugi plan. Wszakże doświadczony życiem nie czerpie już radość z przyziemnych spraw nastolatków. Zajęty pogonią za odpowiedziami na pytania dotyczące Czarnego Pana, nie znajduje czasu na szkolne miłostki czy też przed egzaminową gorączkę. Za to Ron w pełni korzysta z życia jak to na nastolatka przystało, zupełnie ślepy na konsekwencje. Sam koniec tak bardzo zbił mnie z tropu, że nie byłam w stanie wyobrazić sobie, co też stanie się dalej. Mogłabym wręcz rzec, że ten tom pozbawił mnie w pewnym sensie nadziei 😉 Jest ciężkawy i bez wątpienia nie jest już książką dla dzieci.
Plus: Postać Ginny, który wreszcie wyrosła 😉 W książce jest znacznie bardziej wyrazista niż w ekranizacji i w tym tomie wyjątkowo ją lubię. Spodobało mi się to, że autorka ukazała Voldemorta jako człowieka, ze wszystkimi jego wadami typowo ludzkimi. To chyba miało na celu przekazanie młodszym czytelnikom, że zło nie rodzi się samo z siebie. Dla mnie wyjątkowo ciekawa była historia jego życia. Stał się czymś więcej niż zwykłym czarnym charakterem.
Ocena: 4/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 23/04/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
