RSS

Terry Pratchett – Maskerade

28 Kwi

Diagnoza: Ah tego mi było brak 😀 Naprawdę super książka! Babcia i Niania w akcji to jest to, co lubię najbardziej ;D Do tego bardzo ciekawa postać nowej czarownicy.. a raczej dopiero kandydatki 😉 Ciekawa satyra na Upiora w Operze :p I znów Greebo w ludzkiej postaci.. Nie wiem czy chciałabym mieć takiego kota w domu xDD Agnes Nitt mająca głos o niespotykanej skali i możliwościach, ucieka przed przeznaczeniem, które śmie twierdzić, że powinna zostać czarownicą 😉 Zatrudnia się w operze w Ankh-Morpork jako chórzystka gdyż jak wiadomo nie umiejętność czyni gwiazdą… Przypada jej zaszczytna główna rola jednak pod warunkiem ukrycia jej za wizerunkiem o wiele ładniejszej, ale nieposiadających umiejętności Christine 😉 Babcia Weatherwax i Niania Ogg ruszają za nią by przekonać, że z przeznaczeniem i czarownicami nie ma dyskusji ;D brak im trzeciej czarownicy a Agnes wydaje się idealnym zastępstwem Magrat 😉 Tym czasem w oprze grasuje Upiór, który zostawia po sobie liści z dużą ilością demonicznego śmiechu i gróźb ;D Do tego systematycznie giną pracownicy opery a Agnes słyszy głosy dochodzące zza lustra.. 😉
Plus: Wciągająca akacja i to, że do końca nie byłam w stanie domyślić się jak to się potoczy 😉 Zaledwie wczoraj obejrzałam wreszcie Upiora z opery (ekranizacja z 2003) i teraz pewnie widziałabym wiele nawiązań do tej opery w książce. Cieszę się jednak, że zrobiłam to w tej kolejności gdyż nie pozbawiło mnie to wątku tajemnicy 😉 Na wielki plus jednak zasługuje adaptacja Pratchetta tej romantyczno-strasznej opowieści w książkę przesyconą humorem i kryminałem, ale na poziomie, który bardziej nas bawi niż intryguje 😉 Sama postać Agnes wydaje mi się momentami ciekawsza od Magrat, bo choć nie jest ideałem to przynajmniej nie okazuje tej beznadziejności i stara się walczyć z przeznaczeniem, jakie narzucają jej czarownice.. Cóż, doświadczony czytelnik powinien wiedzieć jak to się dla niej skończy ;D
Ocena: 5/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 28/04/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
