RSS

Émilie Simon – Végétal

07 Maj

01. Alicia
02. Fleur De Saison
03. Le Vieil Amant
04. Sweet Blossom
05. Opium
06. Dame De Lotus
07. Swimming
08. In the Lake
09. Rose Hybride De Thé
10. Never Fall In Love
11. Annie
12. My Old Friend
13. En Cendres

Moja przygoda z Emilie Simon rozpoczęła się za sprawą mojego kochanego Roberta. Musze przyznać, że ma gust i ucho, jeśli idzie o damski wokal. Pomińmy jednak to jak on zapoznał się z jej muzyką, bo piszemy o mnie XD Od pierwszego przesłuchania pokochałam tą płytę. Przyznam, że wiele bym dała za posiadanie jej w oryginale.. (tak jak on, snif :p) niestety wygląda na to, że jeśli nie poszukam jej za granicą to raczej jej mieć nie będę. Zajmijmy się jednak muzyką.. Od zawsze lubiłam słuchać francuskich piosenek ot, dlatego że język francuski w piosenkach brzmi jakoś tak magicznie. Jak dodatkowy instrument 😉 Są języki nadające się do piosenek i takie, które kompletnie się nie nadają (jak polski ;P). Emilie ma nieprzeciętny głos.. wart waszej uwagi 😉 Płyta ta jest niczym baśń opowiadająca o kwiatkach, roślinach.. ale jeśli nie znasz francuskiego to i tak bez znaczenia, o czym tam śpiewa XD Instrumenty takie jak harfa, wiolonczela czy flet dopełniają magii.. Sama Emilie jest dobrze wykształcona muzycznie i trzeba przyznać, że jej muzyka jest po prostu zjawiskowa. Ciężko byłoby znaleźć kogoś do porównania.. Ponoć mówi się o niej „francuska Bjork” niech was to jednak nie zmyli, jej głos nie jest taki jak Bjork 😉 Gdybym miała bobasa puszczałbym mu tą płytę jako kołysankę ;D choć oczywiście nie jest usypiająca 😉 ale głos Emilie jest tak miękki i przyjemny, że można by spokojnie się nią wyciszać 😉 Pierwszą piosenką jaką pokochałam na tej płycie było Swimming śpiewane w całości po angielsku. Nie jest to tekst prostacki traktujący o tym jak to Ziuta kocha Stasia czy też o tym, że Staś ją zostawił i teraz jej serce krwawi 😉 Właściwie ciężko powiedzieć, o czym są konkretne piosenki. Należałoby je traktować jak obrazy malowane muzyką.. To wydaje mi się najtrafniejszym określeniem 😉

„I belive in your smile every day,
But I know that you’re far from my way.
When I talk to the moon I can hear you,
In the dark I can see, I can feel your light…”

Kolejnym pozytywnym wstrząsem będzie oczywiście Fleur De Saison. Gorąco polecam wam teledysk do tej piosenki.. To właśnie w pełni pokazuje, jaka jest muzyka Emilie. Sama piosenka ma w sobie coś, co sprawia, że serce niemal bije jej rytmem 😉 Kolory ukazane w teledysku same obrazują się w głowie podczas słuchania 😉 Czysta magia.. Niemal czujesz kwiaty pod stopami :p

„I smell like the scent from a lily
My muscles weave themselves again
And I wait for the blossoming
But it could well have happened
Between September and May
I’ve forgotten my name”

Le Vieil Amant także nie pozostawiło mnie obojętnej na swoją magię. Ta piosenka jest wolniejsza i tak płynna niczym mgła unosząca się nad łąką o poranku.. Ciężko mi opisać słowami doznania czysto zmysłowe 😉 Musicie sami posłuchać i spróbować. Gwarantuje, że nie pozostaniecie na to obojętni 😉

„I wanted, I confess,
To dance cheek to cheek
I confess I was dreaming
Make you whirl
Breath this fresh air
Watch glow
The face of a love
That never grows.”

Nie obeszłabym się też bez opisania En Cendres, którego trzaski na początku zawsze kojarzą mi się z ogniskiem oO a sama piosenka niczym bajka, która opowiadał mi dziadek przy piecu, kiedy byłam mała i z oczami jak 5zł słuchałam o duchach i śladach na śniegu ;P Piosenka jest dokładnie taka, lekka i niemal mistyczna 😉 Nie znam tłumaczenia do tego tekstu, ale nie ma to dla mnie większego znaczenia 😉 lubię czasem nie rozumieć XD Jeśli po całym moim wywodzie nadal nie czujesz się przekonany do tej płyty to polecam wyszukanie owych kawałków na jakimś youtube i sprawdzenie czy mam jednak gust 😉

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 07/05/2010 w * Przesłuchane

 

Tagi:

Skomentuj

 
