RSS

happysad – Mów mi dobrze

19 Maj

01. Ciało i rozum
02. Mów mi dobrze
03. Kostuchna
04. Taką wodą być
05. Nie ma nieba
06. Pętla
07. Pani K
08. W piwnicy u dziadka
09. Made in China
10. Sami sobie
11. Lęki i fobie
12. My się nie chcemy bić

Przyznaj, że nie od początku lubiłam happysad. Ich pierwsze płyty miały jak dla mnie zwyczajnie zbyt dziecinne teksty. Wciąż zdarza im się wypłodzić piosenkę, która dobija mnie swoim niskim poziomem tekstu. Mimo to są jednym z niewielu (mogłabym zliczyć na placach jednej ręki) polskich współcześnie działających zespołów, których lubię czasem posłuchać. Zmieniłam o nich zdanie słuchając „Podróże z i pod prąd”, ale to właśnie „Mów mi dobrze” zakręciło mną na tyle bym słuchała ich o wiele częściej niż do tej pory. Jest to naprawdę dobra płyta. Być może nie przedstawia sobą wielkich wartości muzycznych, ale o takowe ciężko obecnie na polskim rynku. Mi spodobała się ze względu na nieszablonowe teksty. Nie brakuje tu zgrzytów jak Np znienawidzone przeze mnie „My się nie chcemy bić”, ale przeważa większością o niebo lepszych tekstów. Najbardziej spodobało mi się Taką wodą być, które być może nie ma straszliwie mądrego i pełnego przesłań tekstu jednak w połączeniu z przyjemną dla ucha muzyką tworzy przyczepialską piosenkę, której nie możemy za nim pozbyć się z głowy 😉

„Taką wodą być
co otuli ciebie całą
ogrzeje ciało zmyje resztki parszywego dnia
i uspokoi każdy nerw
zabawnie pomarszczy dłonie
a kiedy zaśniesz wiernie będzie przy twym łóżku stać”

Zaskakującą, bo nie dość, że zabawną i równie wpadającą w ucho jest też Pani K. Przyznam, że nie raz uśmiechnęłam się słuchając tej piosenki, choć wydaje się być życiowo smutnawa 😉 Jednak kryjąca się w niej ironia przeważa nad patosem i podziwiam chłopaków za odwagę użycia dość mocnych słów 😉

„bo ona ona różne ma imiona
jedni wołają ją miłość inni zgaga pieprzona
bo ona ona imiona różne ma
jedni wołają ją szczęście
niepojęte
inni samica psa”

Kolejną jak dla mnie wartą uwagi piosenką są Lęki i fobie. Jak pozostałe ma wpadającą w ucho melodie i wydawałoby się, że i prosty tekst. Jednak prosty nie oznacza prostacki 😉 Lubię melodykę tej piosenki i choć jest raczej smutnawa to często nucę ją sobie pod nosem ;D

„Kocham i tęsknie
Chociaż to takie niemęskie
Rozumiem współczuje
Chociaż się czuje niezręcznie
Na zmianę ufam i wątpię
Chociaż to takie nierozsądne”

Zarówno W piwnicy u dziadka czy też tytułowe Mów mi dobrze są jednymi z najlepszych tekstowo piosenek, jakie wypłodził ten zespół jednak wklejanie tu kawałków nie oddaje w pełni piosenki gdyż rymy zdarzają im się wyjątkowo częstochowskie 😉 Można by na koniec powiedzieć..

„mów mi dobrze, tylko nie mów mi źle
bo ja na złe reaguje źle
i kurczę się, w sobie zamykam”

Co w pełni oddaje klimat, jaki tworzy happysad 😉 Jest to naprawdę przyjemna do posłuchania płyta i (co bardzo mnie cieszy) warta wsłuchania się w teksty. Sądziłam, że już za mojej kadencji takiej polskiej płyty nie uświadczę i cieszę się, że chłopaki z happysad zmienili moje zdanie w tej kwestii 😉 Teraz jedynie liczę na nieco mniej dziecięcych rymów i nieco więcej dobrej muzyki a będzie piątka z plusem 😉

 
2 komentarze

Opublikował/a w dniu 19/05/2010 w * Przesłuchane

 

Tagi:

2 responses to “happysad – Mów mi dobrze

  1. ewa

    19/05/2010 at 14:56

    i taką wodą być, a nie tą co żałośnie całą noc w gardle pali ogniem… xD

    moja ukochana chyba polska płyta ostatniego czasu, o ile nie w ogóle 😉

    cieszę się, że ją opisałaś:)

     
    • justholic

      19/05/2010 at 15:42

      No problem, też mam do niej sentyment 😉 Bo kiedy już zwątpiłam w polską muzę to wydali tą płyte i nieco podnieśli mnie na duchu ;]

       

Skomentuj

 
