RSS

Anne Rice – The Queen of the Damned

26 Maj

Diagnoza: Osiem lat zajęło mi skończenie tej książki 😉 Była to pierwsza z Kronik, jaką kupiłam za swoją pierwszą w życiu wypłatę ;D Zaczęłam czytać, ale wyraźnie nie byłam wystarczająco cierpliwa.. Dlatego też zdziwiłam się, kiedy sięgnęłam po nią ponownie teraz i okazała się najlepszą zaraz po Wampirze Lestacie. Ta historia przedstawia mnóstwo wątków jednak wydarzeniem przewodnim jest przebudzenie Królowej Akashy. Zbudzona muzyką Lestata, matka wszystkich wampirów jest tak potężną istotą, że nic nie może stanąć na jej drodze. Za swój cel początkowo obejmuje wszystkie młode wampiry tępiąc je masowo na całym świecie. Jednak to zaledwie początek jej planów… Przyznaje, że jeśli ktoś nie lubi wielowątkowości, pewnie nie podołałby tej książce. Ja osobiście mało jaja nie zniosłam chcąc się dowiedzieć, o co chodziło z bliźniaczkami 😉 I nieźle się irytowałam, kiedy ciągle przerywano ich historię po to by wstawić coś zupełnie z tym niezwiązanego, ale z drugiej strony równie ciekawego 😉 W tej książce można się nieźle zaplątać, ale mimo to jest świetna i warto poświęcić jej pełną uwagę przy czytaniu. Sam wątek przewodni może i nie jest jakoś szczególnie interesujący, ale wszelkie poboczne historię i sama historia powstania wampirów – smaczek dla fanów 🙂
Plus: To, że nie ma jednego narratora. Nie przepadam za ograniczaniem wizji do jednej osoby. A w tej książce mamy wiele historii ukazanych oczami różnych wampirów i to jest właśnie to! Chyba z żadnego innego tomu nie można dowiedzieć się tak dużo o różnych bohaterach Anne Rice. Wszystkie wątki są świetne, nawet ten o Małej Jenks 😉 To dość ryzykowne zagrania, napisać książkę tak wielowątkową i nie zanudzić czytelnika. Cieszę się, że dałam jej jeszcze jedną szanse, bo wychodzi na to, że kiedy byłam młodsza kiepsko było z moją cierpliwością ;D
Cytat: „Powiedz mi, mój książę, jaki jest teraz użytek z mężczyzn, jeśli nie ochrona kobiet przed innymi mężczyznami?”
Ocena: 5/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 26/05/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
