RSS

Anne Rice – The Vampire Armand

26 Maj

Diagnoza: Sięgnęłam po tę książkę nie oglądając się na kolejność i źle zrobiłam… Sądziłam, że nie będzie to wyłącznie historia Armanda więc nie musze wiedzieć, co stało się we wcześniejszych tomach.. Cóż, jest to historia Armanda, to fakt.. Jednakże rozpoczyna się od wydarzeń kończących Memnocha i próby samobójczej tytułowego bohatera. W zasadzie jedynym plusem było to, że nie wiedziałam czy mu się to uda czy też nie 😉 W Memnochu jest to zdradzone, więc jeśli czyta się w kolejności, z góry wiadomo, co będzie dalej. Wracając jednak do historii młodości Armanda i jego nauk pobieranych u Mariusa… Z początku wszystko było ciekawe i naprawdę wciągające. Zmieniło się, kiedy Armand zaczął odzyskiwać pamięć i nachodziły go religijne wizje… Cóż, może komuś, kto jest głęboko religijny bądź po prostu interesuje się teologią, nie przeszkadzałby przesyt tych opisów. Mi przeszkadzał. Nie sądziłam, że w Kronikach trafie na książkę aż tak „religijną” i że sam Armand, którego wszakże poznajemy w Wywiadzie jako zaprzysiężonego sługę szatana, będzie się dopuszczał aż takich dewocji… Te wszystkie opisy zakopywania w ziemi, mnichów i ikon były zwyczajnie nudne i bez przerwy mnie usypiały. Mimo to dzielnie dobrnęłam do końca i przyznam, że kiedy Armand i Marius zostali rozdzieleni znów zrobiło się ciekawiej. Sam koniec też nie był zły 😉 To chyba jedyny tom Kronik, który zanudził mnie w środku a nie na samym początku ;D
Plus: Podobała mi się postać Bianki 🙂 O wiele wyraźniej opisana w Blood and Gold, ale to tu spotykamy ją po raz pierwszy. Trochę uśmiałam się na Armandowej wersji spotkania z Luisem 😉 Wygląda na to, że wampiry mimo tak niesamowitych zasobów pamięci (wszak pamiętają, o czym rozmawiali nawet tysiąc lat wcześniej ;)), mają odmienne zdania, co do tego jak przebiegł ich dialog z innymi wampirami ;D Ale przynajmniej wersja Armanda nie była tak niemiłosiernie nudna jak Luisa 😉 Próbę „ratowania” Claudii mogła sobie jednak autorka darować…
Ocena: 3/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 26/05/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , ,

Skomentuj

 
