RSS

Casanova (2005)

18 Czer

Powód: Heath Ledger.
Diagnoza: Najsłynniejszy kochanek świata już zawsze będzie nam się kojarzył z rozpustą i wolnością seksualną. Jednak, co by było gdyby i ten zatwardziały uwodziciel zapałał uczuciem do kobiety, która, oczywiście, odrzuciła jego względy? Casanova nie jest majętny, nie ma też najlepszej reputacji. Do tego inkwizycja uznała za zdrowy punkt honoru pozbycie się go z Wenecji. Najlepiej poprzez powieszenie. Dlatego też Casanova musi jak najszybciej poślubić jakąś pannę, najlepiej o nieposzlakowanej opinii. Wybiera niewinną Victorię jednakże ta gości już w sercu Giovanniego, który jest zbyt nieśmiały by jej to wyznać, ale na tyle głupi by pojedynkować się o nią. Jednakże zamiast niego do walki staje jego siostra Francesca, kobieta wyzwolona można by rzec feministka 😉 Nie trudno domyślić się, co jest będzie dalej i choć nie tak wyglądała historia Casanovy, jestem w stanie przymknąć na to oko gdyż ubawiłam się setnie 😉 Z początku obawiałam się jakiejś obsceniczności. Wszak film traktuje o seksoholiku ;P Szybko jednak przekonałam się, że jest to bardziej komedia romantyczna, bądź, jak kto woli kostiumowo-przygodowy. Rewelacyjna obsada.. Mało kiedy zdarza mi się znać każdego z głównych aktorów. Do tego lekki i przyjemny klimat, nic na siłę, nic głupawego – jest idealnie 🙂 Oczywiście nie należy tego filmu traktować z wielką powagą. Nie jest to jakaś wiekopomna produkcja. Zwykły sympatyczny filmik na wieczór we dwoje np. Polecam, bo dawno nie widziałam już tak sympatycznej produkcji 🙂
Plus: Po pierwsze i najważniejsze musze zaznaczyć, że gdyby Casanova wyglądał tak jak Heath Ledger prezentuje się w tej roli, wcale nie dziwiłabym się tym wszystkim kobietom 😉 Pamiętam jak zobaczyłam Heath’a pierwszy raz w 10 Things I Hate About You i pomyślałam „kiedyś będzie z niego ciacho” 😉 Nie jestem do końca pewna, na czym polega jego fenomen, pomijając oczywiście bardzo dobre aktorstwo (i nie, nie mówię tego tylko dlatego że zmarł). Miał w sobie charyzmę i jakiś taki młodzieńczy, zadziorny urok. Dlatego też w roli Casanovy spisuje się wyśmienicie. Do tego dodajmy resztę obsady: Sienna Miller jak zawsze piękną 🙂 Trochę dziwnie było mi oglądać ją jako siostrę Charliego po Stardust ;D (kto widział ten zrozumie :p). Charlie Cox być może nie jest on wielkim aktorem, ale ma w sobie urok 🙂 I ‚starzy’ wyjadacze jak: Jeremy Irons, Lena Olin, Oliver Platt czy Tim McInnerny 😀 Smaczku dodaje Natalie Dormer w wersji blond 😉 ta dziewczyna ma coś szatańskiego w oczach :p

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 18/06/2010 w + Obejrzane, - Kostiumowy, - Przygodowy

 

Tagi:

Skomentuj

 
