RSS

Underworld – Rise of the Lycans (2009)

22 Czer

Powód: Część trzecia.
Diagnoza: Losy Luciana, których część poznaliśmy w części pierwszej. Wczesne średniowiecze. Arystokratyczne wampiry zajmują wysoką pozycje i dzierżą władze. Wykorzystują zarówno śmiertelników, by zasilali ich finansowo, jak i Lykan – rasy stworzonej by im służyli i bronili ich zamku. Zrodzony w niewoli Lucian jest ulubieńcem władającego wampirami Victora. To, że krwawy władca darzy go pewnego rodzaju sentymentem nie znaczy jednak, że mu pobłaża. Lucian chce wyzwolić się z pod wampirycznego reżimu nie odważy się jednak tego zrobić, jeśli jego kochanka Sonja, córka Victora, nie zdecyduje się uciec razem z nim. Nie przepadam za prequelami. Głównie, dlatego że są jawną oznaką braku pomysłu reżysera. Produkt się sprzedał, więc nakręćmy, co było wcześniej. Zwykle takie produkcje są mdłe, odgrzewane i nudne. W tym przypadku było inaczej. Czytałam opinie w sieci i widzę, że ludzie mieli pretensje o to, że wszystko to już było powiedziane w jedynce, że można to streścić jako „cierpienia młodego Luciana”, że to, że tamto.. A ja bym chciała wiedzieć czy widzieli kiedyś trzecią część jakiejś produkcji i to do tego prequel, która była by tak dobrze zrobiona jak ta? Fakt, większość wiedzieliśmy już z części pierwszej, ale co z tego? Pottera też oglądam w kinie, choć wiem, co się będzie działo :p Ta część spodobała mi się głównie, dlatego że nie była współczesna. Myślę, że nie należy jej wrzucać do tego samego worka, co pierwszą i drugą a wtedy nie będzie poczucia zawodu. Historia Luciana była warta pokazania i mówcie sobie, co chcecie ale ja miło spędziłam czas 😉 Sekret tkwi najwyraźniej w oczekiwaniach. Ludzie za bardzo przywiązują się do swoich ulubionych historyjek i spodziewają się bóg wie, czego po kolejnych częściach. Ja spodziewałam się raczej klapy a dostałam równie wciągającą opowieść, co jej poprzedniczki. Żałuje nawet, że nie obejrzałam jej jako pierwszej, bo miałabym nieco mniej zakrętów w rozróżnieniu, kto z kim i dlaczego 😉 Jest mrocznie, jest klimatycznie. Dobre kino 🙂
Plus: Rhona Mitra to już nie to samo, co Kate Beckinsale, ale zarówno Bill Nighy jak i Michael Sheen stają na wysokości zadania. Wkradło się tu trochę błędów, to fakt. Pierwszym i najmocniej rzucającym się w oczy jest to, że Sonja nagle przefarbowała włosy z blond na czarny XDD ale z tego, co widzę na sieci mało kto zawracał sobie tym szczegółem głowę 😉 Obawiałam się, że w jakiś sposób spróbują wplątać w to historyjki z części pierwszej i drugiej ale na szczęście odcięli się od tego skupiając całkowicie na historii buntu. Momentami odniosłam wrażenie, że historia jest lekko skrócona, wszak można było dodać do niej więcej. Ale cóż, najwyraźniej nie chcieli rozwlekać tematu, może to i dobrze 😉 Wciąż polecam. Tą część można oglądać bez jej poprzedniczek 🙂

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 22/06/2010 w + Obejrzane, - Akcja, - Horror

 

Tagi: ,

Skomentuj

 
