RSS

Underworld (2003)

22 Czer

Powód: Chęć na coś o takiej tematyce 😉
Diagnoza: Postanowiłam opisać dziś tą pozycje, bo jak znam siebie za tydzień wszystkie trzy części spoją mi się w jedną i ciężko będzie do tego wrócić. Dlatego też odkładam pozostałe tytuły na później a dziś zabieram się za trylogie Underworld. Wampiry, wieczne stworzenia, przez wieki ukrywały swoje istnienie przed ludźmi. Będąc dla ludzi jedynie legendą utrzymują swoje istnienie w tajemnicy. Ludzie nie mają też pojęcia o istnieniu siejących grozę Lykan, którzy są z wampirami w stanie ciągnącej się przez wieków wojny. Oba gatunki mają na celu całkowitą likwidacje swoich przeciwników. Wydaje się, że wampiry wygrywają wojnę, w ich przekonaniu Lykan została jedynie garstka i nic im już nie zagraża. Innego zdania jest Selena, piękna wampirzyca, która poświęciła swoje wieczne życie na tępienie Lykan. Pewnego dnia, wpada na trop tajemnicy, która wpłynie na los obu ras i na nowo zaogni wojnę między gatunkami. Zacznę od tego, że byłam zdziwiona. Spodziewałam się czegoś głupkowatego jak Van Helsing, który, bez urazy, nie był zbyt wysokich lotów. A tu przyjemna niespodzianka. Dawno nie widziałam tak dobrego filmu o tematyce wampiry vs wilkołaki. To właśnie są prawdziwe stworzenia ciemności a nie jakieś tam milusińskie zmierzchowe playboye 😉 Byłam zafascynowana tym jak niewielkim wysiłkiem można wymyślić coś naprawdę dobrego, co przyciągnie uwagę widza od początku do końca. Co będzie lekko straszne, ale i ekscytujące. Tak powinny wyglądać filmy o tej tematyce. Fakt, ogólne przesłanie filmu jest ciutke romansowe i nie do końca przypadło mi to do gustu, ale jestem w stanie to przecierpieć, bo cała reszta skutecznie mnie zadowala. Jest krwawo, jest dynamicznie, jest intrygująco. Jedynym minusem dla mnie była ta ciągła strzelanina.. Rozumiem, że obecnie widzowie takiego kina lubują się w efekciarstwie i takie tu bez wątpienia jest.. Ja jednak jestem fanką old school 😉 wampiry nie powinny biegać z kałachami xD no ale skoro już muszą.. 😉 Był w tym jednakowoż duży plus. Zwykle próby przeniesienia tych milusi stworzonek do świata współczesnego kończą się katastrofalną klapą. W tym przypadku było naprawdę dobrze 🙂 Być może nie jest to film, który powalałby na kolana, ale mnie wciągnął niczym kisiel 😉 Polecam!
Plus: Obsada i gra aktorska. Tak to już bywa, że jak ktoś gra wampira to przyjmuje dziwną manierę, która może razić albo wręcz rozbawić. W tym przypadku tak nie jest. Aktorzy grają wyniośle i drapieżnie, tak jak być powinno. Bill Nighy był dla mnie bardzo przyjemną niespodzianką, uwielbiam go 😀 Nie spodziewałam się, że kiedykolwiek może wydać mi się przerażający, ale on skutecznie zmienił moje przekonanie 😉 Spisuje się w tej roli wyśmienicie i widać po nim, że ma władze, mało komu udaje się pokazać na ekranie tak silną charyzmę. Kate Beckinsale jest oczywiście śliczna, co tu dużo gadać 😉 Ale na największe oklaski zasługuje Michael Sheen, najlepsza rola moim zdaniem, choć taka ciutke romantycznie-tragiczna 😉

 
2 Komentarze

Opublikował/a w dniu 22/06/2010 w + Obejrzane, - Akcja, - Horror

 

Tagi:

2 responses to “Underworld (2003)

  1. fluorescencyjna

    22/06/2010 at 11:50

    Powiem Ci, że naprawdę mnie zaciekawiłaś Underworld’em. Lubię od czasu do czasu obejrzeć jakiś horror.
    Co do Twojego bloga, to muszę przyznać, że piszesz w bardzo interesujący sposób i naprawdę umiesz przekonywać ludzi 🙂
    Pozdrawiam serdecznie
    fluorescencyjna

     
    • justholic

      22/06/2010 at 12:03

      Bardzo miło mi to słyszeć 🙂 Nic tak nie cieszy jak zapewnienie komuś rozrywki przez polecenie czegoś dobrego 😉 A Underworld polecam bo jest właśnie taki jaki powinien być dobry horror – straszny ale nie przerażający 😉
      Pozdrawiam również 🙂
      Ann

       

Skomentuj

 
