RSS

All About Steve (2009)

03 Lip

Powód: Chęć na komedie romantyczną.
Diagnoza: Mary Horowitz to kobieta nieprzeciętnie inteligentna jednakże bardzo samotna. Wynika to z tego, iż jest bardzo gadatliwa i nie zawsze to, co mówi łatwo przeciętnemu zjadaczowi chleba zrozumieć. Jej jedyną rozrywką życiową jest tworzenie krzyżówek do gazety, w które wkłada całe serce. Do tego stopnia, że kiedy zostaje umówiona przez matkę na randkę w ciemno z przystojnym kamerzystą Stevem, zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia i zamieszcza w gazecie krzyżówkę dotyczącą tylko jego. Wkrótce Mary, ku przerażeniu jej obiektu westchnień, podąża za Stevem po Stanach sądząc, iż pusty frazes „chciałbym żebyś była przy mnie w trasie” był oznaką, iż Steve faktycznie tego właśnie chce. Z początku film nieszczególnie mi się spodobał. Jeśli przez przynajmniej trzy sceny odwracam wzrok z zażenowania to oznaka, że film raczej nie przypadnie mi do gustu. Tym razem jednak okazało się, że należy mu dać szanse. Choć zaczyna się wyjątkowo.. dziwnie, w ostatecznym rozrachunku jest dobrą ciepłą komedią. Nie nazwałabym ją romantyczną, bo tak naprawdę ma nieco głębsze przesłanie i cały ten temat miłości był dla mnie na drugim planie. Musze przyznać, że Sandra stanęła na wysokości zadania, postać była wyjątkowo trudna. Można było to popsuć i sprawić, że widz nie poczuje do niej sympatii a jednak pani Bullock sprawiła, że przez większość czasu miałam ochotę ją przytulić i powiedzieć, że nie jest sama 😉 Ogólnie film nie nadaje się dla każdego. Większość ludzi, która idzie na komedie romantyczne oczekuje tanich banałów i normalnych relacji, ewentualnie okraszonych dziwacznymi okolicznościami. Jednakże Mary nie jest taka do końca normalna 😉 Choć w moim pojęciu normy jak najbardziej się mieści, ba zajmuje lepsze miejsce niż to, co inni uważają za normę. Film podnosi na duchu każdego, kto jest nieco „inny”, odstaje od normy. Możecie powiedzieć, że robi to w tani sposób, ale co z tego. Takich filmów zwyczajnie się nie robi, bo nie docierają do większej liczby widzów, co oznacza niski zarobek. A jednak ktoś się na to zdecydował i dzięki świetnej grze aktorskiej mamy tu smaczek, którego się zupełnie nie spodziewałam. Fakt, przez większość czasu Mary sprawia, że nam za nią wstyd a Steve wywołuje współczucie, ale ostateczne przesłanie jest wyjątkowo dobre.
Plus: Dla mnie, osoby, która zawsze mówi to, co myśli, niezależnie od tego czy sprawi to, że ktoś ją znienawidzi, był to film mobilizujący. Nie każcie nam się zmieniać, nie potrafimy 😉 Film polecam każdemu, kto lubi wynieść coś z seansu. Bradley Cooper jest dla mnie dziwnym zjawiskiem. Widząc go w tego typu filmach odnoszę wrażenie, że gra kartą urody. Na szczęście Sandra Bullock postarała się tu o wiele bardziej i choć jest bez wątpienia bardzo ładna (i tu zjawiskowo młoda biorąc pod uwagę, że jest od Bradley’a starsza) to jej gra aktorska powaliła mnie do tego stopnia, że chyba zmienię o niej zdanie.

 
2 Komentarze

Opublikował/a w dniu 03/07/2010 w + Obejrzane, - Komedia rom.

 

Tagi: ,

2 responses to “All About Steve (2009)

  1. ewa

    03/07/2010 at 20:26

    widzę, ze jak ja zmieniam powoli zdanie o Angelinie-mam-usta-z-silikonu-Jolie, tak Ty zmieniasz o Sandrze:)

    jak zobaczyłam tyle wpisów, to aż z wrażenia wylałam na prześcieradło lakier do paznokci xD dobrze, że bezbarwny… 🙂

     
    • justholic

      03/07/2010 at 20:36

      Powaliło mnie Twoje nazewnictwo tak że jeszcze śmiechu powstrzymać nie moge XD Ano przekonałam się bo ta rola była naprawde trudna i łatwo można było ją … źle zagrać 😉 a ona dała rade i była świetna 🙂

      Ło matko, jestem odpowiedzialna za Twoje prześcieradło, przepraszam! T__T XD uznałam że opisze to zamiast X-Menów bo nie chciałoby Ci się pewnie czytać ;P

       

Skomentuj

 
