RSS

Ania Dąbrowska – Ania Movie

22 Lip

Po ostatnim wpisie dotyczącym Adama Lamberta odezwały się głosy, iż rzekomo nie mam czego słuchać. Teraz więc zmieniam klimat o 180 stopni.

  1. Bang Bang
  2. Everybody’s Talkin’
  3. Give me your love
  4. Across 110th Street
  5. Suicide Is Painless
  6. Silent Sigh
  7. Strawberry Filelds Forever
  8. Deeper And Deeper
  9. Sound Of Silence

Płytą, która absolutnie mnie zachwyciła ostatnio jest „Ania MovieAni Dąbrowskiej. Ania sięgnęła po utwory z filmów, głownie tych, które już mają swoje lata. Jednak nie każdy będzie znał te piosenki. Są to raczej swego rodzaju perełki, które z dużym ekranem będą się kojarzyć pewnie tylko prawdziwym kinomaniakom.
Otwarciem płyty jest utwór Nancy Sinatry z filmu „Kill BillQuentina Tarantino – „Bang Bang” – i to była jedna z dwóch piosenek, o której mogłam stwierdzić, że „już to gdzieś słyszałam”. Rzeczą gustu jest już oceniać, czyja wersja jest lepsza – co zresztą odnosi się do wszystkich piosenek. Wersje Ani mimo, że wciąż utrzymane w stylu retro, wnoszą pewną świeżość i polot.
Najbardziej urzekło mnie wykonanie piosenki „Suicide Is Painless”. Ania śpiewa to tak, że aż musiałam upewnić się sprawdzając w słowniku, czy aby na pewno słowo „suicide” znaczy „samobójstwo”. Nie da się nie pokochać tego utworu. Ja się zakochałam od pierwszego usłyszenia.
Kolejną piosenką, która urzeka jest „Sound Of Silence”, która była wykorzystana aż w 5 filmach i powstało jej już wiele coverów. Jest to chyba najbardziej znany motyw muzyczny na tej płycie.
Wszystkim zainteresowanym podaję oryginalnych wykonawców utworów i filmy, z których pochodzą. Jedynie do takich informacji udało mi się dotrzeć, jeśli ktoś wie o jakimś innym wykonaniu – piszcie. Sama słuchałam wprawdzie tylko kilka oryginałów, jednak po zapoznaniu się z aranżacją Ani Dąbrowskiej nie wywarły one na mnie już aż takiego wrażenia.

Bang Bang – Nancy Sinatra („Kill Bill”)
Everybody’s Talkin’ – Fred Neil (cover Harry’ego Nilsona wykorzystany w filmie „Midnight Cowboy”)
Give me your love – Curtis Mayfield („Superfly”)
Across 110th Street – Bobby Womack („Across 110th Street”)
Suicide is Painless – Manic Street Preachers („M*A*S*H*”)
Silent Sigh – Badly Drawn Boy („About a boy”)
Strawberry Fields Forever – The Beatles (cover Bena Harpera w filmie „I am Sam”)
Deeper And Deeper – Madonna („Deep Throat”)
Sound Of Silence – Simon & Garfunkel („The Graduate”; „Bobby”; „Kingpin”; „More American Graffiti”; „Watchmen”)

Polecam gorąco płytę „Ania Movie”. Ja nie mogłam się od niej oderwać i słuchałam jej po kilka razy pod rząd (ze wskazaniem na utwór nr 5 ;)) Zachwyca głos Ani – ciepły i miękki. Zachwycają aranżacje w stylu retro. I przede wszystkim zaskakuje dobór utworów. Krążek jest jedyny w swoim rodzaju.

 
1 Komentarz

Opublikował/a w dniu 22/07/2010 w * Przesłuchane

 

Tagi: ,

One response to “Ania Dąbrowska – Ania Movie

  1. Ann

    22/07/2010 at 16:24

    Pozwoliłam sobie dodać enter przed grafiką ;P wiem beczelna jestem ale tak lepiej wygląda 😀
    Nie zgodze się tylko z jednym co tu napisałaś, że oryginały nie są lepsze od wykonania Ani 😉 Jakkolwiek bardzo mi się spodobało jej wykonanie to jednak oryginalne wersje.. no ale to tylko moje zdanie 😉 pewnie dlatego że słyszałam każdą z tych piosenek przed jej coverem 😀
    Poza tym zgadzam się w zupełności że płyta zaskakuje bardzo pozytywnie, zwłaszcza że jej pierwszy krążek nie jest jakoś za bardzo interesujący a tu taka zmiana. Oby tak dalej 🙂

     

Skomentuj

 
