RSS

Lemony Snicket – A Series of Unfortunate Events #4 The Miserable Mill

02 Sier

Diagnoza: Wioletka, Klaus i Słoneczko Baudelaire zmierzają pociągiem do Paltryville. Ich nowym opiekunem jest Sir (jego nazwiska nikt nie potrafi wymówić), właściciel Tartaku Szczęsna Woń. Rodzeństwo może jedynie z sentymentem wspominać chwile z ciotką Józefiną i wujciem Montym gdyż to, co czeka je tutaj jest najcięższym zadaniem, przed jakim do tej pory ich postawiono. Sir będąc człowiekiem biznesu karze sierotom pracować w swoim tartaku, ale to nie koniec ich problemów. W pobliżu stoi podejrzany budynek, siedziba okulistki, na którym dzieci spostrzegają znak pewnego złowieszczego oka. Ta część już aż tak bardzo nie przypadła mi do gustu jak jej poprzedniczki. Bynajmniej nie, dlatego że jest źle napisana, bo wręcz przeciwnie. Jest tak dobrze i tak przykro napisana, że nie bardzo byłam w stanie uśmiechać się do treści. Ten epizod z życia sierot Baudelaire jest wyjątkowo okrutny i przykry. Wiem, że sama podkreślałam, iż autor o tym ostrzega i doskonale wiedziałam, na co się pisze jednakże nie sądziłam, że dojdzie do scen, w których udział weźmie piła mechaniczna. Całość była jak zwykle wciągająca i dowcipna. Wciąż jestem bardzo ciekawa, co wydarzy się dalej i bynajmniej niezniechęcona tym, iż było tak smutno. Dlatego być może nie powinnam zaniżać oceny by nie sugerować, iż książeczka ta jest w jakimś stopniu gorsza od tomów poprzednich. Jednakże uważam, że skoro czytało mi się ją z nieco mniejszą przyjemnością to uczciwie postąpię ujmując jej ten jeden punkt z nadzieją na poprawę w kolejnym tomie 🙂
Ocena: 4/5

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 02/08/2010 w * Przeczytane

 

Tagi: , , , ,

Skomentuj

 
