RSS

Nelly Furtado – Mi Plan

02 Sier

Za wpis dziękujemy Ann ( bo mnie namówiła 😉 )

01. Manos al Aire
02. Más
03. Mi Plan
04. Sueños
05. Bajo Otra Luz
06. Vacación
07. Suficiente Tiempo
08. Fuerte
09. Silencio
10. Como Lluvia
11. Feliz Cumpleaños
12. Fantasmas [hidden track]

Nelly Furtado wraz ze swoją najnowszą płytą skutecznie zawładnęła moim dobrym nastrojem. Jej ostatni krążek to smaczna porcja muzyki okraszona hiszpańskimi rytmami i tekstami w tym właśnie wdzięcznym języku.

Na początek muszę stwierdzić, że jedna z piosenek z tej płyty jest mega-przylepcem:)  bynajmniej dla mnie. Odkąd ją pierwszy raz przesłuchałam, nie ma dnia, żeby mój foobar, albo komórka nie zagrała mi „Vacación”. W sumie utwór odpowiada mojemu obecnemu stanowi błogiego i konstruktywnego „nicnierobienia”;) Poza tym:

„La vida debe ser feliz!”
„Życie powinno być szczęśliwe!”

W takim właśnie nastroju utrzymana jest płyta. Według mnie idealna na wakacje. I idealna, żeby podgrzać inne zimniejsze pory roku 😉
Warto zauważyć, że mamy tu nie samą Nelly. Często w piosenkach wspomagają ją hiszpańscy artyści, którzy wprowadzają jeszcze autentyczniejszy południowy klimat.
Płytę otwiera singlowe „Manos al Aire”. W tym wypadku trudno mi powiedzieć, czy wybór singla był dobry, gdyż właściwe każda piosenka według mnie nadawałaby się na reklamę całego krążka.

Najbardziej podobało mi się pewne stwierdzenie w piosence „Mi Plan”, które może być hasłem przewodnim dla całej płyty:

„Ser feliz es todo mi plan”
„Być szczęśliwym to cały mój plan”

Nie da się ukryć, że Nelly sama jest pozytywnie nastawiona do życia i zaraża tą postawą.

Słuchając tej płyty i przeglądając teksty piosenek stwierdziłam, że naprawdę mam ochotę nauczyć się języka hiszpańskiego. I to w trybie przyspieszonym🙂 Na temat spełniania marzeń panna Furtado też się wypowiedziała w piosence „Suenos” („sny”):

„Sonar es la libertad
de aquel que ha tocado el cielo
sin saber volar.”

„Marzenie jest dla każdego,
kto ma dotknąć nieba,
nieświadomy, że lata.”

Nie we wszystkich piosenkach jednak jest tak szczęśliwie. Niektóre mówią o rozstaniu i bólu, jaki pozostawia druga osoba odchodząc, jak chociażby „Silencio”, w którym to towarzyszy wokalistce niejaki Josh Groban.

Na koniec fragment tekstu „Suficiente tempo” dla wszystkich zapracowanych, których goni czas:

„Es uno de esos dias qe no pasan mas
Que en vez de 24 horas quieren 100”

„To jeden z tych dni, w którym nie możesz dać z siebie więcej
Że zamiast 24 godzin, potrzebujesz 100”

Polecam wszystkim krążek „Mi plan”. Warto się z nim zapoznać. Chyba, ze ktoś ma alergię na hiszpańskie rytmy 😉 jeśli tak, to może jednak lepiej nie sięgajcie po nią. Ja osobiście jestem zauroczona tego typu muzyką. Niezmiennie kojarzy mi się ona z letnimi upałami, radością, tańcem na plaży… tak, tak – ja i moje wizualizacje 🙂

Pamiętajcie – la vida debe ser feliz!

 
1 Komentarz

Opublikował/a w dniu 02/08/2010 w * Przesłuchane

 

Tagi: ,

One response to “Nelly Furtado – Mi Plan

  1. Ann

    02/08/2010 at 13:57

    Przyznam się bez bicia że nie czytałam tekstów a moja niewielka znajomość hiszpańskiego pozwoliła jedynie na wyłapanie pozytywnych przesłań xD Gdybym jej wcześniej nie słyszała to byś mnie przekonała opisem 😉 A tak to tylko moge pobujać się razem z Tobą 😀

     

Skomentuj

 
