RSS

Timeline (2003)

22 Sier

Powód: Gerard Butler oczywiście 😉
Opis: Film na postawię powieści Michaela Crichtona o tym samym tytule. Czwórka studentów historii i archeologii pracujących dla swojego promotora profesora Edwarda Johnstona zostaje uwikłana w sprawy tajemniczej korporacji ITC. Po zniknięciu profesora stają się idealnymi kandydatami na stanowisko ekipy ratunkowej. Idealnymi gdyż profesor został przetransportowany do czternastowiecznej Francji, okresu, nad którym pracowała jego grupa badawcza. Przy pomocy urządzenia skonstruowanego przez ową organizacje, syn v oraz grupa jego przyjaciół decydują się udać w ślad za profesorem. Okazuje się to jednak trudniejsze niż sądzili. Fantastyczna przygoda zamienia się w koszmar, kiedy okazuje się, iż jest to dokładnie ta noc, której Anglicy zdobyli Francuską twierdze mordując wszystkich na swojej drodze.
Diagnoza: Nie spodziewałam się po tym filmie zbyt wiele a jednak mnie zaskoczył. Tyle, że niekoniecznie do siebie przekonał 😉 Niby wszystko fajnie, interesujący temat, dobra obsada, wartka akcja, ale.. Czegoś zwyczajnie brakuje. Przede wszystkim nie spodobała mi się „dokumentalność” w kręceniu. Za dużo osób mówi na raz, przez co nie odczuwa się, iż jest to film a ponad wszystko ciężko jest się skupić na poszczególnych osobach. Do tego odniosłam nieprzyjemne wrażenie, iż nie było w tym filmie żadnej muzyki. Zapewne była, ale zwyczajnie nie wpadła mi w ucho nie wspominając już o zapadnięciu w pamięć. Do tego aktorzy nieszczególnie się popisali. Główna postać, Chris Johnston (Paul Walker) jest kompletnie płaska. Nie wybija się ponad resztę i bez urazy dla aktora, ale jest zwyczajnie bezpłciowy. André Marek (Gerard Butler) to jest tu chyba najbardziej wyrazisty, ale też się szczególnie umiejętnościami aktorskimi nie popisuje. Prywatne przemyślenia nasunęły mi wizję, iż Gerard spieszący na ratunek białogłowy to całkiem ciekawy widok ;D ale jest to całkowicie prywatna myśl, którą raczej trudno uznać za plus dla filmu 😉 Sam pomysł brzmi naprawdę intrygująco i jest to kolejna książka na mojej liście „Do wyszukania w bibliotece albo taniej książce”. Realizacja jednak pozostawia wiele do życzenia. Pomijając już to, co napisałam powyżej dochodzi jeszcze brak napięcia. Jakoś tak niespecjalnie czułam się zainteresowana rozwojem akcji i w większości przewidziałam jej przebieg. Można to zwalić na fakt, iż sporo filmów w życiu obejrzałam, ale i też scenariusz niczym szczególnym się nie wyróżnia. Rola Michaela Sheena jak zwykle zasługuje na oklaski, bo od momentu, w którym się pojawia przynajmniej można się nacieszyć jako takim aktorstwem 😉 Nie wiem, na czym polega największy błąd tego filmu i ciężko jest mi określić, co można by zmienić by był dobry, bo jest tego zwyczajnie za dużo. Nie jest zbyt poważny ani zbyt infantylny i obejrzeć można (choć głównie przez sympatie do aktorów) jednak można było się bardziej postarać i zrobić z tego coś naprawce dobrego. Pozostaje mi jedynie zapoznać się z wersją książkową a wtedy będę mogła ocenić całokształt 😉 Tak czy siak polecam jedynie jako zapychacz na wieczór. Z przemyśleń prywatnych, nie pogardziłabym André oj nie pogardziła 😀

 
4 komentarze

Opublikował/a w dniu 22/08/2010 w + Obejrzane, - Przygodowy, - Sci-Fi

 

Tagi: ,

4 responses to “Timeline (2003)

  1. ewa

    24/08/2010 at 20:00

    uważaj, bo te prywatne przemyślenia znajdą się w mojej teczce na Ciebie!! ;P

     
    • Ann

      25/08/2010 at 17:18

      Mam swoją teczke?! Wow 😀 😀 A dużo tam tego już jest? XD Bo jak mi się znowu faza włączy na filmy to będziesz musiała nową dokupić xD

       
  2. ewa

    25/08/2010 at 18:14

    spokojna Twoja rozczochrana;) wiem, gdzie są wszystkie sklepy papiernicze w promieniu kilku(nastu) kilometrów, więc nie zginę xD

     
    • Ann

      26/08/2010 at 10:16

      A jak zabraknie w całym mieście?! XD Co wtedy?! XD

       

Skomentuj

 
