RSS

Agnieszka Stelmaszyk – Hinkul na bezkociej wyspie

30 Gru

file_95342

Sięgając po tą książeczkę byłam przekonana, iż pod tak egzotycznym tytułem skrywa się jakaś zagraniczna produkcja. Jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłam polskie nazwisko 😉 Nie ukrywam, że rzadko kiedy sięgam po książeczki polskie. Choć z maluchem mamy kilka polskich autorek które bardzo lubimy to jednak książki norweskie, francuskie,  brytyjskie bądź szwedzkie są tymi po które sięgamy częściej. Moje dziecko odziedziczyło po mnie gust i uwielbia te, tak różniące się od naszych style zarówno w prozie jak i ilustracjach. To nie tak, że nie sięgam po nie celowo, po prostu wybierając książeczki dla dzieci pierwsze czym się kieruje jest oczywiście wrażenie wizualne, jeśli ilustracje mnie nie interesują, wiem też, że nie spodobają się mojemu wybrednemu czytelnikowi. Kilkakrotnie próbowałam pokazywać mu rzeczy powszechnie uznane za dobre a on nie wykazywał najmniejszego zainteresowania. Dlatego też zdaje się na instynkt i w tym przypadku mnie nie zawiódł 🙂 Ilustracje Pani Ewy Nawrockiej są tak urocze, że sama nie mogłam się od niej oderwać. Sama historyjka choć prosta utrzymuje nas w napięciu bo przecież wszyscy chcemy się dowiedzieć czy Hinkul odnajdzie skarb i czym ów skarb jest. To drugie wydało mi się nieco zbyt proste, poczułam lekki zawód bo tak bardzo spodobała mi się ta książeczka, że aż spodziewałam się jakiegoś skomplikowanego finału 😀 Ale mojemu synkowi w zupełności to wystarczyło i przy tym pozostanę. W końcu to pozycja dla dzieci 😉 Książeczka jest barwna i lekka. Czyta się ją z przyjemnością i powinna spodobać się każdemu małemu czytelnikowi. Nie ma w niej dłużyzn ani trudnego słownictwa. Spokojnie polecam ją zarówno małym podróżnikom jak i podróżniczkom 🙂 Na pewno sięgniemy po więcej książek tej autorki 🙂

Agnieszka Stelmaszyk – Hinkul na bezkociej wyspie
data wydania: 2010
ISBN: 978-83-7612-423-0
liczba stron: 32
oprawa: twarda
wydawnictwo: Book House

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 30/12/2015 w * Literatura dziecięca

 

Skomentuj

 
