RSS

Mauri Kunnas – Święty Mikołaj

30 Gru

swiety-mikolaj-E,pd,109685

Święta to czas magii a Święty Mikołaj to postać tajemnicza i intrygująca. Postanowiłam nie odbierać dzieciom tej radości i pozwoliłam sobie na to małe kłamstwo, które przecież wywołało u mnie głęboką urazę skierowaną w moją mamę 😉 Przeżyłam głęboki szok widząc ją kładącą prezenty pod choinkę i po dziś dzień pamiętam ten zawód jaki wtedy poczułam 😉 Cóż, w obecnych czasach moje dzieci na pewno wcześniej dowiedzą się, że Mikołaj nie istnieje, ale cóż to za frajda dostawać prezenty od rodziców? Przecież rodzice kupują coś przez cały rok 😉 Książka ta, choć ciekawa i ładnie zilustrowana ma spory mankament o którym muszę wspomnieć już na wstępie. Korvatunturi to nazwa, którą serdecznie znielubiłam. Przyznam, iż momentami zastępowałam ją zwykłą „górą”, a już na pewno nie prosiłabym dziecka o próby jej powtórzenia. Rozumiem, że w języku fińskim jest to nazwa zupełnie normalna, co nie zmienia faktu, że zepsuło mi to przyjemność czytania na głos. Książka ta, momentami jest nieco zbyt surowa, trudna i dłużąca się dla malucha. Natomiast starszak czułby się znudzony pewnym dziecięcymi wyjaśnieniami. Dlatego ciężko mi określić przedział wiekowy w jakim powinno się po nią sięgnąć. Nie mam nic do zarzucenia samemu pomysłowi. Autorowi udało się wpleść w treść wiele zabawnych anegdot dla rodzica. Do tego ilustrację są dużym plusem. Spróbujcie się nie uśmiechnąć patrząc na skrzaty z brodami zawiązanymi nad głowami 😉 No i które dziecko nie jest ciekawe gdzie właściwie mieszka i czym się zajmuje na co dzień Mikołaj? 🙂 Ciekawa książeczka w okresie świątecznym zwłaszcza, ale raczej na jeden raz.

Mauri Kunnas – Święty Mikołaj
tłumaczenie: Bolesław Ludwiczak
tytuł oryginału: Joulupukki
data wydania: 2007
ISBN: 9788372782328
liczba stron: 48
oprawa: twarda
wydawnictwo: Media Rodzina

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 30/12/2015 w * Literatura dziecięca

 

Skomentuj

 
