RSS

Walt Disney – Słonik Elmer

30 Gru

1eq7msnf_5so

Ciężko było mi znaleźć książeczkę Disney’a która nadawałaby się dla młodszych czytelników. Większość z tej serii jakie czytaliśmy wcześniej, była tak długa, że mojemu synkowi ciężko było wytrwać do końca w pełnym zainteresowaniu. Jednak ta okazała się strzałem w dziesiątkę. Bardzo przypadła mi do gustu ta kolorowa książeczka. Być może jest to związane głównie z tym, że w czasach mojego dzieciństwa bajki Disney’a były niemalże magiczne. Oglądane na czarno białym telewizorze raz w tygodniu 😉 Kiedy śledzę nowości razem z moimi maluchami, momentami przytłacza mnie przesyt formy nad treścią dlatego dobrze jest czasem wrócić do tego co być może jest stare, ale wciąż dobre. Sentyment odgrywa tu duża rolę, ale poza nim książeczka ma wiele zalet. Przede wszystkim lekkość słowa i barwność ilustracji przyciągają dziecięce oko ale pod tą barwną otoczką kryje się również ważny przekaz. Nie należy oceniać wyglądu innych, trzeba wierzyć w siebie a niekiedy to co nas wpędza w kompleksy okazuje się być naszym atutem. Moje dzieci są jeszcze za małe na kompleksy aczkolwiek zaczynają odczuwać dyskomfort jeśli coś w ich wyglądzie jest nie takie jak ich zdaniem być powinno. Za długie włosy, kropelka wody na bluzce 😉 Staram się aby z niczym nie czuły się źle i rozumiały różnice pomiędzy rzeczami które możemy zmieć a tymi które będą z nami już na stałe. W książeczce mamy ukazaną sytuację kiedy to słonik jest wyśmiewany przez kolegów i to stało się tematem naszej rozmowy po przeczytaniu całości. Jeśli mój synek zadaje mi pytanie dotyczące treści po skończeniu książki, uznaje to za olbrzymi jej plus. Zawsze staram się przedstawić mu daną sytuacje odnosząc się do czegoś z jego życia bądź bajki którą już widział. Nie należy się bać takich rozmów, dzieci są tak bardzo ciekawe wszystkiego, nawet jeśli nie potrafią tego jeszcze w pełni ubrać słowa. Moim zdaniem lepiej by poznali to wcześniej i od nas, rodziców, niż samemu doświadczali wszystkiego bez żadnego wyjaśnienia kto w danej sytuacji i dlaczego zachowuje się źle. Słonik Elmer (choć ta nazwa kojarzy mi się z poczciwym kolorowym Elmerem autorstwa Davida McKee) to sympatyczna postać, którą polubiłam zarówno ja jak i mój mały czytelnik a urocze ilustracje Disney’a pomimo przemijającego czasu wciąż oczarowują. Polecam, warto ją przeczytać 🙂

Walt Disney – Słonik Elmer
tłumaczenie: Marek Karpiński
tytuł oryginału: Elmer elephant
data wydania: 1999
ISBN: 8323703558
liczba stron: 40
oprawa: twarda
wydawnictwo: Klub Książek Disneya

 

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 30/12/2015 w * Literatura dziecięca

 

Skomentuj

 
