RSS

Zdeněk Miler, Hana Doskočilová – Krecik i mama zajączków

30 Gru

42303902152KS

Krecik to bajka ponad czasowa. Cieszy mnie kiedy moje dzieci mając do wyboru taki szeroki wachlarz bajek, sięga po tą jakże wiekową produkcje. Krecik jest uroczy, sympatyczny, po prostu dobry, zwyczajny. Czasem oglądając co nowsze produkcję, nie umiem się odnaleźć w tych hałasie, niemalże przesycie barw i „unowocześnionym” słownictwie. Wiem, że nie uchronię dzieci przed tym jaki świat jest obecnie i zapewne kiedy nie będę miała już większego wpływu na ich zainteresowania zaczną sięgać po mniej wartościowe produkcję. Dlatego nie bronie im nowości ale nie ukrywam iż odczuwam osobistą satysfakcję kiedy bardziej cenią sobie bajki stare, proste ale piękne. Lubimy krecika zarówno w wersji telewizyjnej (moje dzieci potrafią przerwać zabawę bo właśnie jako wieczorynka leci w telewizji Krecik 😀 ) jak i książkowej. Ten tom odkładałam na tak zwane potem, jednak z braku innych pozycji pod ręką uznałam, że dam jej szansę. Dlaczego? Traktuje ona o cudzie narodzin. Niektórzy mogą uznać tę książkę za kontrowersyjną. Dlatego doradziłabym przejrzenie ilustracji zanim po nią sięgniemy. Nam bardzo się spodobała ale co delikatniejsi mogą uznać ilustrowanie porodu za dość dosadne. Ja jestem zdania, że nie ma chyba niczego bardziej naturalnego i nigdy nie pochwalałam opowieści o bocianach przynoszących dzieci. Książeczka jest w lekkim i przystępnym dla dzieci tonie i poza rysunkiem przedstawiającym zajączki wychodzące z pomiędzy nóg mamy nie ma w niej zupełnie nic szokującego dla dziecka. Mojemu synkowi ciężej było pojąć sens zalotów niż poród 😉 Polecam rodzicom którzy nie wiedzą jak się zabrać za temat „Mamo/tato, a gdzie byłem jak mnie nie było?” 😀

krecik-porod

Zdeněk Miler, Hana Doskočilová – Krecik i mama zajączków
tłumaczenie: Andrzej Czcibor-Piotrowski
data wydania: 2002
ISBN: 8388437488
liczba stron: 56
oprawa: twarda
wydawnictwo: Grafag

 

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 30/12/2015 w * Literatura dziecięca

 

Skomentuj

 
